10 КЛАС
УКРАЇНСЬКА МОВА
І варіант
І. Побудуй роздум у публіцистичному стилі (обсяг - 0,5 - 1 стор.), ствердивши або спростувавши одну з таких тез:
- Щастя людини – десь між свободою й дисципліною.
- Книжки – найбільш довговічні плоди роботи людського духу.
- Формула успіху полягає у вмінні спілкуватися з людьми. 3 б.
ІІ. Виконай тестові завдання.
Завдання 1–6 мають п’ять варіантів відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Вибери правильну відповідь і познач її |
1. Познач рядок, у всіх словах якого спрощення відбивається на письмі:
А правозахис..ник, совіс..ний, перехрест..ний, щас..ливий
Б буревіс..ник, компос..ний, зліс..ний, улес..ливий
В чес..ноти, безхитріс..ний, шіс..надцятий, прос..лався
Г корис..ний, контрас..ний, мас..ниця, пристрас..ний
Д безшелес..ний, капус..ник, кіс..лявий, боліс..ний
2. Познач рядок, у якому м’який знак НЕ пишеться в усіх словах
А міл..ярд, ойкан..ня, мен..ший;
Б Уман..щина, Поділ..ля, Бат..ківщина;
В безбат..ченко, змагаєш..ся, віс..сю;
Г ін..ший, жен..шень, спіл..чанський;
Д кин..мо, ріж..мо, насип..мо.
3. Познач рядок, у якому всі слова пишуть із апострофом:
А В..ячеслав, Валер.н, Лук..н, Св..ятославБ Мар..яненко, Крип..якевич, Григор..єв, Багр..яний
В варшав..янин, з..ятрений, з..ябровий, пів..яблука Г сузір..я, кав..ярня, під..юджувати, гніздов..я
Д різнотрав..я, медв..яний, надвечір..я, крем..яний
4. Познач рядок, у якому всі слова пишуть разом:
А хто/сь, де/що, не/мов/би, аби/комуБ аби/до/кого, авже/ж , котрого/сь, де/ким
В де/що, куди/сь, ні/перед/ким, не/аби/який
Г з/під, ні/куди, начеб/то, котрого/сь
Д ні/хто, де/кому, будь/коли, ні/як
5. Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні (розділові знаки пропущені)
А Із сивої давнини існували на землі чотири доброчесності а саме мудрість правосуддя стійкість вірність.
Б Є місцевості веселі радісні є похмурі тривожні й недобрі місця.
В Летиш і милуєшся всім і сріблястою нехворощю і ворохами золотими на токах.
Г Скрізь на вершечку стрілецької гори на пагорбах і видолинках панувала тиша.
Д Земля і місяць вишні і тополі і тиша в тиші і тумани в полі усе в чеканні.
6. Познач речення, у якому допущена граматична помилка А Коли світило яскраве сонце, я вийшов з дому.
Б Яскраве сонце засліпило мене, коли я виходив з дому.
В Виходячи з дому, я мружився від яскравого сонця.
Г Коли я виходив з дому, мене засліпило яскраве сонце.
Д Виходячи з дому, мене засліпило яскраве сонце.
0,5 б. за кожну правильну відповідь
Завдання 7-8 мають по п’ять варіантів відповідей, із яких правильних відповідей ДВІ АБО БІЛЬШЕ. Вибери всі правильні відповіді й познач їх. |
7 Познач речення з однорідними присудками (розділові знаки пропущено):
А Йде дощ крізь пасма сонячні рідкі то припускає то відпочиває (О.Слоньовська).
Б Дихнуло з півночі і півдня, заходу і сходу (П.Тичина).В І на землі колись а не під нею шукав свій сад пісень Сковорода (Г.Коваль).
Г Любов і ласка ненависть і гнів спалахують в рядках (В.Симоненко).
Д Любов то світло а не хаща (А.Кацнельсон).
8. Познач речення, ускладнені поширеним звертанням (розділові знаки знято):
А Вставай народе в єдину лаву вставай творити свою державу. (Д.Павличко.) Б Гуркочи у долю мою світе хвилями прадавнього Дніпра (В.Симоненко).
В Я люблю тебе ніжно пропахле любистком і хлібом село (Д.Луценко).Г Де ви хато глиняна долівко дерев’яний сволок угорі? (Є.Гуцало).Д Перепілко з крилом перебитим я біль твій забрати собі не зумів (Б.Остапенко).
1б. за кожну правильну відповідь
Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, добери відповідник, позначений БУКВОЮ, і впиши її в таблицю. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий